loading...

دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / صنعت امنیت

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

بازدید : 170
يکشنبه 23 آذر 1399 زمان : 10:25

اگر شما با دنیای سئو آشنا هستید قطعا می دانید که PBN چه فواید و چه معایبی دارد. بسیاری از مدیران می خواهند در مدت زمان کوتاهی به سود دست پیدا کنند. اما آنها علاقه ندارند که تمرکز خود را بر تولید محتوای بی نظیر بگذارند. حتی نیم خواهند زمان کافی برای سنجش ذائقه مخاطب خود داشته باشند. این افراد تنها به سود می اندیشند. اما حاضر نیستند برای سود بهایی مانند زمان و انرژی خود را صرف کنند. به همین دلیل، آنها همواره به دنبال پیدا کردن راهی هستند که بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن به سود برسند. گاهی اوقات این طمع نه تنها مدیران به آرزوی خود نمی رسند بلکه می تواند زمینه جریمه شدن و حذف همیشگی آنها از لیست جستجوی مخاطبین را برای آنها ایجاد کند. یکی از روش هایی که غالبا آنها استفاده می کنند، شبکه وبلاگ خصوصی یا PBN است. اما آنها با استفاده از این روش باید بدانند که چگونه می‌توان PBN قانونی از نظر گوگل داشت؟ زیرا گوگل استفاده از این نوع شبکه های را به غیرقانونی تلقی و مدیر و سایت خاطی را جریمه می کند. پس برای جریمه نشدن باید بتوان قوانین گوگل را دور زد.

تاریخچه PBN

این روش برای اولین بار در سال 1999 مورد استفاده قرار گرفته است. بله حق با شماست در آن سال ها اینترنت توسعه چندانی نداشت و فعالیت های انلاین با شدت امروزی انجام نمی شد. اما به هر حال متخصصین وب در ان روزها برای پیشرفت وب سایت های خود این شیوه را کشف و پیاده سازی کردند. در آن زمان گوگل الگوریتم خاصی برای رتبه بندی سایت ها نداشت. تنها با استفاده از بک لینک های PBN یک سایت می توانست رتبه خود را ارتقا دهد. و در صدر لیست های جستجو قرار بگیرد. به همین دلیل استفاده از این شبکه های به سرعت به محبوبیت بالایی در بین مدیران و کاربران دست یافت.

اهمیت بک لینک PBN

اما باید بدانید امروزه گوگل از الگوریتم های خاصی برای رتبه بندی سایت ها استفاده میکند. دیگر بک لینک تنها مزیتی نیست که می تواند سایت شما را در یک رتبه بالا قرار دهد. گوگل سعی کرده تمرکز خود را به جای اینکه بر کمیت تعداد بک لینک ها قرار دهد، بر کیفیت محتوای موجود در سایت متمرکز شود. از این طریق، گوگل ذائقه و سلیقه مخاطب را در اولویت قرار داده است. و مدیران ناچار هستند برای اینکه بتوانند خود را در بالای لیست جستجو قرار دهند اقدام به تولید محتواهای مناسب و یونیک کنند. محتوای آنها باید به گونه ای باشد که بتواند پاسخگوی نیاز مخاطب باشد. علاوه بر این بتواند مخاطب را ترغیب کند که زمانی را به خواندن مقالات سایت شما اختصاص دهد.

همچنین می‌توانید بخوانید: آیا شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN) هنوز کار می کنند؟ آیا ما هم باید یکی بسازیم؟

همانطور که گفته شد تکنیک های PBN از سوی گوگل به عنوان تکنیک های کلاه سیاه سئو شناخته می شوند. اگر گوگل به این نکته برسد که شما با استفاده از تکنیک های PBN اقدام به دریافت لینک کرده اید، حتما سایت شما را جریمه خواهد کرد. در برخی موارد جریمه می تواند به حذف دائمی سایت از صفحه جستجو منجر شود.

دلیل ساخت PBN

در گذشته اولین ملاک برای رتبه بندی سایت های بک لینک بود. در نتیجه مدیران سایت های پولی میتوانستند با افزایش بک لینک های خود به رتبه دلخواه دست پیدا کنند. PBN نیز مجموعه ای از شبکه وبلاگ های خصوصی است که تحت مدیریت واحد قرار دارد. در نتیجه ایجاد لینک های داخلی و خارجی با استفاده از این شبکه بسیار آن است. مدیریت کل سایت ها و وبلاگ ها نیز به سهولت انجام می شود. با استفاده از PBN مدیران دغدغه ای برای ورود سایر رقبا به سایت خود ندارند. زیرا آنها می توانند با کنترل بک لینک خروجی می توانند از ورود آنها ممانعت کنند. این موارد عمده ترین دلایل برای ساخت PBN است.

بک لینک PBN

البته باید دقت داشته باشید که ریسک استفاده از شبکه وبلاگ های خصوصی بسیار بالا است. زیرا با انتخاب این شیوه برای رتبه بندی سایت خود، انگار بر روی یک شمشیر دولبه راه می روید. اگر بتوانید ایجاد PBN ها را به صورت دقیق و به گونه ای انجام دهید که گوگل قادر به تشخیص آن نباشد، می توانید برای مدت بسیاری طولانی از سایت خود کسب درآمد کنید. حتی می‌توانید با فروش لینک درآمد سایت خود را به مراتب انجام دهید. اما پیشرفت های متعدد سبب شده که گوگل قدرت تشخیص این نوع شبکه ها را داشته باشد. به همین دلیل در صورت اجرای ناشیانه PBN، به سرعت از سوی گوگل شناسایی و جریمه خواهید شد. در این حالت نه تنها سودآوری مناسب از سایت حاصل نمی شود. بلکه برای همیشه از دامنه رقابت خارج خواهید شد.

آیا می‌توان بدون گرفتن بک لینک به رتبه‌ی بالایی در گوگل دست یابیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. اما این کار کمی دشوار است. شما برای اینکه بتواند سایت خود را در مدت کوتاهی به رتبه دلخواه برسانید باید حتما از بک لینک استفاده کنید. اما این تنها راه نیست. شما با تولید محتوای مناسب و یونیک می توانید به همان رتبه دلخواه برسید. اما اول باید سایت خود را بسازید. مخاطب هدف خود را شناسایی کنید. با توجه به مخاطب هدف اقدام به تولید محتوا نمایید. در نوشتن محتواها باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. برای اینکه بتوانید انتخاب کلمات کلیدی را با دقت بیشتر انجام دهید، در وهله اول به جستجوی رقبا در اینترنت بپردازید. ببینید آنها از چه کلمات کلیدی استفاده کرده اند. و چه کلمات کلیدی جستجوی بیشتری دارند. سپس می توانید بر این اساس، کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید.

شبکه وبلاگ خصوصی

برای آشنایی با اهمیت کلمات کلیدی در سئو این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

در مرحله بعد اقدام به نوشتن محتوای یونیک و جذاب کنید. در این مرحله باید بسیار دقیق عمل کنید. سعی کنید بدر محتوای خود به هر سوالی که ممکن است ذهن مخاطب را درگیر کند پاسخ دهید. از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی بپرهیزید. به جای آن می توانید معادل های مناسب انتخاب کنید. سعی کنید در جاهایی که نیاز است از تصاویر و فیلم های مناسب استفاده کنید. پس از اینکه کار تولید محتوا تمام شد، باید لینک ها داخلی را ایجاد کنید. شما می توانید هر تعداد که بخواهید لینک داخلی ایجاد کنید. اما دقت داشته باشید که این کار را به گونه ای کاملا طبیعی انجام دهید. ما پیشنهاد می کنیم که در یک مقاله تقریبا 1000 کلمه ای بین 3 تا 4 لینک داخلی ایجاد کنید.

نکته ای که باید برای موفقیت بدون استفاده از بک لینک به آن توجه ویژه داشته باشید، مدیریت سایت است. شما باید برای سایت خود مدیر واحد انتخاب کنید. زیرا برای موفقیت در ایجاد لینک های داخلی مدیر سایت باید تسلط کافی بر تمام محتواهای قبلی سایت داشته باشد. تا بتواند با استفاده از آن اقدام به تولید محتواهای جدید کند و بتواند به آنها لینک بدهد. به همین دلیل سعی کنید برای سایت خود یک مدیر معین داشته باشید. و از تغییر مدیر اجتناب کنید. اگر به هر دلیلی ناچار به تغییر مدیریت سایت هستید، مدت زمان لازم را در اختیار مدیر جدید قرار دهید تا بتواند تسلط کافی بر تمام محتواهای موجود در سایت پیدا کند.

چرا گوگل PBN ها را شناسایی و جریمه می‌کند؟

گوگل الگوریتم های خاصی برای رتبه بندی دارد. هدف گوگل از ایجاد الگوریتم ها این است که مدیران سایت ها به جای اینکه بر افزایش تعداد لینک های داخلی و خارجی سایت خود متمرکز شوند، تمرکز اصلی خود را بر تولید محتواهای منحصر بفرد بگذارند. به عبارت دیگر، گوگل تمایل دارد که کیفیت کارهای تولیدی را ارتقا دهد. اما در شبکه های PBN اصلا توجهی به کیفیت محتواها نمی شود. یعنی اصلا به سلیقه و ذائقه مخاطب احترام گذارده نمی شود. تنها با صرف هزینه ، مدیران تمایل دارند به هدف اصلی خود یعنی سودآوری برسند. اما گوگل می خواهد سود را در پاداش به تلاش مدیران به آن هدیه بدهد.

بک لینک PBN

در استفاده از شبکه PBN، مدیران به جای اینکه سعی در شناخت مخاطب و تلاش برای کسب رضایت او داشته باشند، با تولید لینک های داخلی و خارجی فقط می خواهند به سود برسند. در حقیقت، گوگل تمرکز اصلی خود را بر رضایت مخاطب و کیفیت کار قرار داده است. این در حالی است که رضایت مخاطب و کیفیت محتوا دو عاملی است که در شبکه PBN اصلا به آن اهمیت داده نمی شود. به همین دلیل، دلیل گوگل این نوع تکنیک را کلاه سیاه معرفی و آن را جریمه می کند.

گوگل چگونه PBN ها را شناسایی می‌کند؟

مهمترین عاملی که می تواند سبب شود که PBN از سوی گوگل شناسایی شود تعداد بالای لینک های خروجی آن است. زیرا اغلب افراد با استفاده از این نوع شبکه ها در ساخت لینک ها افراط می کنند. اما گاهی اوقات ممکن است گوگل در شناسایی سایت های متخلف دچار اشتباه شود. اما دلیل اصلی شناسایی و جریمه سایت PBN وجود بک لینک های زیاد است. دلیل اصلی دیگر یکسان بودن IP و مالک سایت هایی است که به یکدیگر لینک می دهند. تنها موردی که می تواند صاحب سایت اصلی و سایت لینک دهنده مشترک باشد، در مورد ایجاد لینک های داخلی است. اما در بک لینک ها یا لینک های خارجی اگر IP یا مالک هر دو سایت مشترک باشد، قطعا این مورد از سوی گوگل به عنوان PBN شناخته و جریمه می شود.

چگونه می‌توان PBN های قانونی ساخت (که توسط گوگل شناسایی و جریمه نشویم)

استفاده از شبکه وبلاگ خصوصی

برای اینکه گوگل نتواند سایت PBN شما را شناسایی کند، شما باید بتوانید قوانین گوگل را دور بزنید. شما برای ساخت یک سایت PBN در اولین گام باید بتوانید دامنه های معتبر را خریداری کنید. خرید این دامنه ها هزینه زیادی دارد اما برای موفقیت سایت PBN شما ضروری است. اهمیت این دامنه به اندازه یا زیاد است که می توان گفت احتمال موفقیت سایت PBN شما بدون یان دامنه های صفر است. سالانه و ماهانه تعداد زیادی از دامنه از دور خارج می شوند. شما می توانید با شرکت در جارجی های یان دامنه های منقضی شده را بخرید. بعد اینکه دامنه مناسب را خریداری کردید نوبت به ساخت سایت می رسد. در این مرحله شما باید بتوانید راه را برای شناسایی خود توسط گوگل مسدود کنید. به این دلیل باید موارد متعددی را رعایت کنید. این موارد عبارتند از:

• هاست

شما باید بتوانید برای هر سایت از هاست مختلف استفاده کنید. زیرا یکسان بودن هاست به معنی این است که مالک تمام سایت ها یکسان است. این مورد به آسانی قابل تشخیص است و احتمال جریمه سایت شما را افزایش می دهد.

• خرید IP

سایت هایی که مالکین مجزا دارند، قطعا دارای IP متفاوت هستند. به همین دلیل برای اینکه شما به گوگل القا کنید که تمام سایت ها دارای مالک مجزا هستند، باید بتوانید برای هر سایت IP منحصر بفرد تهیه کنید. اهمیت IP و هاست در زمان ایجاد بک لینک ها بسیار زیاد است. زیرا اگر این دو عامل برای تمام سایت های یکسان باشند، به معنی مشترک بودن مکان سایت و مالکیت است. در نتیجه جریمه به همراه خواهد داشت.

• ثبت اطلاعات مالک

برای اینکه گوگل نتواند سایت PBN شما را شناسایی کند، سعی کنید در زمان وارد کردن اطلاعات مالک هر سایت، اطلاعات متفاوتی را وارد کنید. سعی کنید اطلاعات درست و متفاوت باشند. تا زمانی که گوگل مدیریت هر سایت را برای بررسی اعتبار بک لینک ها بررسی می کند، نتواند به PBN بودن سایت شما پی ببرد. در این صورت می توانید از جریمه گوگل نجات پیدا کنید.

• محتواها

نکته مهم دیگری که می تواند سبب شود که گوگل به PBN بودن سایت شما مشکوک شود، یکسان بودن محتوای سایت های لینک دهنده است. به همین دلیل سعی کنید در هر سایت محتوای متفاوتی قرار دهید. علاوه بر این سعی کنید تا اندازه نیز بر تولید محتواها متمرکز شوید. علاوه بر این، گوگل فعالیت سایت ها را نیز تحت نظر قرار می دهد. اگر سایتی که به شما لینک داده مدتی هیچ فعالیتی نداشته باشد، سبب می شود گوگل سایت شما را به عنوان PBN در نظر بگیرد. به همین دلیل سعی کنید محتواها و مطالب موجود در سایت خود را هر چند مدت یکبار بروز رسانی کنید.

سخن پایانی

با توجه به تمام مواردی که در بالا گفته شد، شما هم اکنون با نوع و نحوه عملکرد سایت های PBN آشنا هستید. هر چند ممکن است بتوانید با استفاده از این نوع شبکه ها به سود دست پیدا کنید. اما ما توصیه می کنیم برای موفقیت روش های قانونی را استفاده کنید. زیرا روش های غیر قانونی علاوه بر این که برای شما هزینه فراوان خواهند داشت، شما همیشه با استرس و نگرانی درگیر خواهید بود. اما روش قانونی می تواند ساده ترین راه برای موفقیت شما در هر فعالیت باشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم در استخدام تیم تولید محتوای خود دقت کنید. تا بتوانید با تکیه بر تجربه و توانایی آنها برای همیشه به موفقیت و سودآوری دست پیدا کنید.

  1. https://seokar-ir5.blogsky.com/1399/08/25/post-37/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%88%d8%a8-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa
  2. https://webdesigner-seo.blogsky.com/1399/08/25/post-34/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86
  3. https://seokar7.persianblog.ir/ZKW8y1O1eAuwa5Lb4l7w-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  4. http://seo747.rozblog.com/post/21

اگر شما با دنیای سئو آشنا هستید قطعا می دانید که PBN چه فواید و چه معایبی دارد. بسیاری از مدیران می خواهند در مدت زمان کوتاهی به سود دست پیدا کنند. اما آنها علاقه ندارند که تمرکز خود را بر تولید محتوای بی نظیر بگذارند. حتی نیم خواهند زمان کافی برای سنجش ذائقه مخاطب خود داشته باشند. این افراد تنها به سود می اندیشند. اما حاضر نیستند برای سود بهایی مانند زمان و انرژی خود را صرف کنند. به همین دلیل، آنها همواره به دنبال پیدا کردن راهی هستند که بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن به سود برسند. گاهی اوقات این طمع نه تنها مدیران به آرزوی خود نمی رسند بلکه می تواند زمینه جریمه شدن و حذف همیشگی آنها از لیست جستجوی مخاطبین را برای آنها ایجاد کند. یکی از روش هایی که غالبا آنها استفاده می کنند، شبکه وبلاگ خصوصی یا PBN است. اما آنها با استفاده از این روش باید بدانند که چگونه می‌توان PBN قانونی از نظر گوگل داشت؟ زیرا گوگل استفاده از این نوع شبکه های را به غیرقانونی تلقی و مدیر و سایت خاطی را جریمه می کند. پس برای جریمه نشدن باید بتوان قوانین گوگل را دور زد.

تاریخچه PBN

این روش برای اولین بار در سال 1999 مورد استفاده قرار گرفته است. بله حق با شماست در آن سال ها اینترنت توسعه چندانی نداشت و فعالیت های انلاین با شدت امروزی انجام نمی شد. اما به هر حال متخصصین وب در ان روزها برای پیشرفت وب سایت های خود این شیوه را کشف و پیاده سازی کردند. در آن زمان گوگل الگوریتم خاصی برای رتبه بندی سایت ها نداشت. تنها با استفاده از بک لینک های PBN یک سایت می توانست رتبه خود را ارتقا دهد. و در صدر لیست های جستجو قرار بگیرد. به همین دلیل استفاده از این شبکه های به سرعت به محبوبیت بالایی در بین مدیران و کاربران دست یافت.

اهمیت بک لینک PBN

اما باید بدانید امروزه گوگل از الگوریتم های خاصی برای رتبه بندی سایت ها استفاده میکند. دیگر بک لینک تنها مزیتی نیست که می تواند سایت شما را در یک رتبه بالا قرار دهد. گوگل سعی کرده تمرکز خود را به جای اینکه بر کمیت تعداد بک لینک ها قرار دهد، بر کیفیت محتوای موجود در سایت متمرکز شود. از این طریق، گوگل ذائقه و سلیقه مخاطب را در اولویت قرار داده است. و مدیران ناچار هستند برای اینکه بتوانند خود را در بالای لیست جستجو قرار دهند اقدام به تولید محتواهای مناسب و یونیک کنند. محتوای آنها باید به گونه ای باشد که بتواند پاسخگوی نیاز مخاطب باشد. علاوه بر این بتواند مخاطب را ترغیب کند که زمانی را به خواندن مقالات سایت شما اختصاص دهد.

همچنین می‌توانید بخوانید: آیا شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN) هنوز کار می کنند؟ آیا ما هم باید یکی بسازیم؟

همانطور که گفته شد تکنیک های PBN از سوی گوگل به عنوان تکنیک های کلاه سیاه سئو شناخته می شوند. اگر گوگل به این نکته برسد که شما با استفاده از تکنیک های PBN اقدام به دریافت لینک کرده اید، حتما سایت شما را جریمه خواهد کرد. در برخی موارد جریمه می تواند به حذف دائمی سایت از صفحه جستجو منجر شود.

دلیل ساخت PBN

در گذشته اولین ملاک برای رتبه بندی سایت های بک لینک بود. در نتیجه مدیران سایت های پولی میتوانستند با افزایش بک لینک های خود به رتبه دلخواه دست پیدا کنند. PBN نیز مجموعه ای از شبکه وبلاگ های خصوصی است که تحت مدیریت واحد قرار دارد. در نتیجه ایجاد لینک های داخلی و خارجی با استفاده از این شبکه بسیار آن است. مدیریت کل سایت ها و وبلاگ ها نیز به سهولت انجام می شود. با استفاده از PBN مدیران دغدغه ای برای ورود سایر رقبا به سایت خود ندارند. زیرا آنها می توانند با کنترل بک لینک خروجی می توانند از ورود آنها ممانعت کنند. این موارد عمده ترین دلایل برای ساخت PBN است.

بک لینک PBN

البته باید دقت داشته باشید که ریسک استفاده از شبکه وبلاگ های خصوصی بسیار بالا است. زیرا با انتخاب این شیوه برای رتبه بندی سایت خود، انگار بر روی یک شمشیر دولبه راه می روید. اگر بتوانید ایجاد PBN ها را به صورت دقیق و به گونه ای انجام دهید که گوگل قادر به تشخیص آن نباشد، می توانید برای مدت بسیاری طولانی از سایت خود کسب درآمد کنید. حتی می‌توانید با فروش لینک درآمد سایت خود را به مراتب انجام دهید. اما پیشرفت های متعدد سبب شده که گوگل قدرت تشخیص این نوع شبکه ها را داشته باشد. به همین دلیل در صورت اجرای ناشیانه PBN، به سرعت از سوی گوگل شناسایی و جریمه خواهید شد. در این حالت نه تنها سودآوری مناسب از سایت حاصل نمی شود. بلکه برای همیشه از دامنه رقابت خارج خواهید شد.

آیا می‌توان بدون گرفتن بک لینک به رتبه‌ی بالایی در گوگل دست یابیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. اما این کار کمی دشوار است. شما برای اینکه بتواند سایت خود را در مدت کوتاهی به رتبه دلخواه برسانید باید حتما از بک لینک استفاده کنید. اما این تنها راه نیست. شما با تولید محتوای مناسب و یونیک می توانید به همان رتبه دلخواه برسید. اما اول باید سایت خود را بسازید. مخاطب هدف خود را شناسایی کنید. با توجه به مخاطب هدف اقدام به تولید محتوا نمایید. در نوشتن محتواها باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. برای اینکه بتوانید انتخاب کلمات کلیدی را با دقت بیشتر انجام دهید، در وهله اول به جستجوی رقبا در اینترنت بپردازید. ببینید آنها از چه کلمات کلیدی استفاده کرده اند. و چه کلمات کلیدی جستجوی بیشتری دارند. سپس می توانید بر این اساس، کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید.

شبکه وبلاگ خصوصی

برای آشنایی با اهمیت کلمات کلیدی در سئو این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

در مرحله بعد اقدام به نوشتن محتوای یونیک و جذاب کنید. در این مرحله باید بسیار دقیق عمل کنید. سعی کنید بدر محتوای خود به هر سوالی که ممکن است ذهن مخاطب را درگیر کند پاسخ دهید. از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی بپرهیزید. به جای آن می توانید معادل های مناسب انتخاب کنید. سعی کنید در جاهایی که نیاز است از تصاویر و فیلم های مناسب استفاده کنید. پس از اینکه کار تولید محتوا تمام شد، باید لینک ها داخلی را ایجاد کنید. شما می توانید هر تعداد که بخواهید لینک داخلی ایجاد کنید. اما دقت داشته باشید که این کار را به گونه ای کاملا طبیعی انجام دهید. ما پیشنهاد می کنیم که در یک مقاله تقریبا 1000 کلمه ای بین 3 تا 4 لینک داخلی ایجاد کنید.

نکته ای که باید برای موفقیت بدون استفاده از بک لینک به آن توجه ویژه داشته باشید، مدیریت سایت است. شما باید برای سایت خود مدیر واحد انتخاب کنید. زیرا برای موفقیت در ایجاد لینک های داخلی مدیر سایت باید تسلط کافی بر تمام محتواهای قبلی سایت داشته باشد. تا بتواند با استفاده از آن اقدام به تولید محتواهای جدید کند و بتواند به آنها لینک بدهد. به همین دلیل سعی کنید برای سایت خود یک مدیر معین داشته باشید. و از تغییر مدیر اجتناب کنید. اگر به هر دلیلی ناچار به تغییر مدیریت سایت هستید، مدت زمان لازم را در اختیار مدیر جدید قرار دهید تا بتواند تسلط کافی بر تمام محتواهای موجود در سایت پیدا کند.

چرا گوگل PBN ها را شناسایی و جریمه می‌کند؟

گوگل الگوریتم های خاصی برای رتبه بندی دارد. هدف گوگل از ایجاد الگوریتم ها این است که مدیران سایت ها به جای اینکه بر افزایش تعداد لینک های داخلی و خارجی سایت خود متمرکز شوند، تمرکز اصلی خود را بر تولید محتواهای منحصر بفرد بگذارند. به عبارت دیگر، گوگل تمایل دارد که کیفیت کارهای تولیدی را ارتقا دهد. اما در شبکه های PBN اصلا توجهی به کیفیت محتواها نمی شود. یعنی اصلا به سلیقه و ذائقه مخاطب احترام گذارده نمی شود. تنها با صرف هزینه ، مدیران تمایل دارند به هدف اصلی خود یعنی سودآوری برسند. اما گوگل می خواهد سود را در پاداش به تلاش مدیران به آن هدیه بدهد.

بک لینک PBN

در استفاده از شبکه PBN، مدیران به جای اینکه سعی در شناخت مخاطب و تلاش برای کسب رضایت او داشته باشند، با تولید لینک های داخلی و خارجی فقط می خواهند به سود برسند. در حقیقت، گوگل تمرکز اصلی خود را بر رضایت مخاطب و کیفیت کار قرار داده است. این در حالی است که رضایت مخاطب و کیفیت محتوا دو عاملی است که در شبکه PBN اصلا به آن اهمیت داده نمی شود. به همین دلیل، دلیل گوگل این نوع تکنیک را کلاه سیاه معرفی و آن را جریمه می کند.

گوگل چگونه PBN ها را شناسایی می‌کند؟

مهمترین عاملی که می تواند سبب شود که PBN از سوی گوگل شناسایی شود تعداد بالای لینک های خروجی آن است. زیرا اغلب افراد با استفاده از این نوع شبکه ها در ساخت لینک ها افراط می کنند. اما گاهی اوقات ممکن است گوگل در شناسایی سایت های متخلف دچار اشتباه شود. اما دلیل اصلی شناسایی و جریمه سایت PBN وجود بک لینک های زیاد است. دلیل اصلی دیگر یکسان بودن IP و مالک سایت هایی است که به یکدیگر لینک می دهند. تنها موردی که می تواند صاحب سایت اصلی و سایت لینک دهنده مشترک باشد، در مورد ایجاد لینک های داخلی است. اما در بک لینک ها یا لینک های خارجی اگر IP یا مالک هر دو سایت مشترک باشد، قطعا این مورد از سوی گوگل به عنوان PBN شناخته و جریمه می شود.

چگونه می‌توان PBN های قانونی ساخت (که توسط گوگل شناسایی و جریمه نشویم)

استفاده از شبکه وبلاگ خصوصی

برای اینکه گوگل نتواند سایت PBN شما را شناسایی کند، شما باید بتوانید قوانین گوگل را دور بزنید. شما برای ساخت یک سایت PBN در اولین گام باید بتوانید دامنه های معتبر را خریداری کنید. خرید این دامنه ها هزینه زیادی دارد اما برای موفقیت سایت PBN شما ضروری است. اهمیت این دامنه به اندازه یا زیاد است که می توان گفت احتمال موفقیت سایت PBN شما بدون یان دامنه های صفر است. سالانه و ماهانه تعداد زیادی از دامنه از دور خارج می شوند. شما می توانید با شرکت در جارجی های یان دامنه های منقضی شده را بخرید. بعد اینکه دامنه مناسب را خریداری کردید نوبت به ساخت سایت می رسد. در این مرحله شما باید بتوانید راه را برای شناسایی خود توسط گوگل مسدود کنید. به این دلیل باید موارد متعددی را رعایت کنید. این موارد عبارتند از:

• هاست

شما باید بتوانید برای هر سایت از هاست مختلف استفاده کنید. زیرا یکسان بودن هاست به معنی این است که مالک تمام سایت ها یکسان است. این مورد به آسانی قابل تشخیص است و احتمال جریمه سایت شما را افزایش می دهد.

• خرید IP

سایت هایی که مالکین مجزا دارند، قطعا دارای IP متفاوت هستند. به همین دلیل برای اینکه شما به گوگل القا کنید که تمام سایت ها دارای مالک مجزا هستند، باید بتوانید برای هر سایت IP منحصر بفرد تهیه کنید. اهمیت IP و هاست در زمان ایجاد بک لینک ها بسیار زیاد است. زیرا اگر این دو عامل برای تمام سایت های یکسان باشند، به معنی مشترک بودن مکان سایت و مالکیت است. در نتیجه جریمه به همراه خواهد داشت.

• ثبت اطلاعات مالک

برای اینکه گوگل نتواند سایت PBN شما را شناسایی کند، سعی کنید در زمان وارد کردن اطلاعات مالک هر سایت، اطلاعات متفاوتی را وارد کنید. سعی کنید اطلاعات درست و متفاوت باشند. تا زمانی که گوگل مدیریت هر سایت را برای بررسی اعتبار بک لینک ها بررسی می کند، نتواند به PBN بودن سایت شما پی ببرد. در این صورت می توانید از جریمه گوگل نجات پیدا کنید.

• محتواها

نکته مهم دیگری که می تواند سبب شود که گوگل به PBN بودن سایت شما مشکوک شود، یکسان بودن محتوای سایت های لینک دهنده است. به همین دلیل سعی کنید در هر سایت محتوای متفاوتی قرار دهید. علاوه بر این سعی کنید تا اندازه نیز بر تولید محتواها متمرکز شوید. علاوه بر این، گوگل فعالیت سایت ها را نیز تحت نظر قرار می دهد. اگر سایتی که به شما لینک داده مدتی هیچ فعالیتی نداشته باشد، سبب می شود گوگل سایت شما را به عنوان PBN در نظر بگیرد. به همین دلیل سعی کنید محتواها و مطالب موجود در سایت خود را هر چند مدت یکبار بروز رسانی کنید.

سخن پایانی

با توجه به تمام مواردی که در بالا گفته شد، شما هم اکنون با نوع و نحوه عملکرد سایت های PBN آشنا هستید. هر چند ممکن است بتوانید با استفاده از این نوع شبکه ها به سود دست پیدا کنید. اما ما توصیه می کنیم برای موفقیت روش های قانونی را استفاده کنید. زیرا روش های غیر قانونی علاوه بر این که برای شما هزینه فراوان خواهند داشت، شما همیشه با استرس و نگرانی درگیر خواهید بود. اما روش قانونی می تواند ساده ترین راه برای موفقیت شما در هر فعالیت باشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم در استخدام تیم تولید محتوای خود دقت کنید. تا بتوانید با تکیه بر تجربه و توانایی آنها برای همیشه به موفقیت و سودآوری دست پیدا کنید.

  1. https://seokar-ir5.blogsky.com/1399/08/25/post-37/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%88%d8%a8-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa
  2. https://webdesigner-seo.blogsky.com/1399/08/25/post-34/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86
  3. https://seokar7.persianblog.ir/ZKW8y1O1eAuwa5Lb4l7w-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  4. http://seo747.rozblog.com/post/21
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
دوربین مدار بسته / دوربین مداربسته / هایک ویژن / تی وی تی / دوربین مداربسته هایک ویژن و تی وی تی / تکنولوژی / اخبار تکنولوژی
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 63
  • بازدید سال : 252
  • بازدید کلی : 5988
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی